Scriptorij gelooft in de kracht van taal om mensen in beweging te brengen

Niet wat je zegt, maar hoe je het zegt: dat is de echte kracht van taal. Zeker in een tijd van infobesitas waarderen we de kunst van een eenvoudige en heldere boodschap. Welke opeenvolgende woorden bereiken de gewenste actie? Wat zijn de taalversterkers die je doelgroep in beweging brengen?

Net daarom is taal in de eerste plaats strategie

Elk woord roept tal van associaties op. Welke zijn dat? En wil je daar als organisatie in verband mee gebracht wil worden? We denken strategisch mee na over de inhoud, het verhaal en het format. Verbal branding: wat is het taal-dna van je organisatie? Ga ernaar op zoek en claim die woorden om een maximale impact te krijgen bij je doelgroep.

Zo willen we elke boodschap vertalen naar een wervelend verhaal. Een verhaal dat aanspreekt, blijft plakken en doet reageren. Een verhaal dat je lezer van punt a naar punt b brengt.

Voor taal draag je zorg

Taal is niet van jou. Het is van niemand en tegelijk van iedereen. Je krijgt het in bruikleen van de vorige generatie en je geeft het opnieuw door aan de volgende generatie. Tijdens een opleiding Werve(le)nd Schrijven ontdek je negen praktische technieken om een heldere tekst te schrijven.

Het is onze manier om de kracht van taal door te geven.

  • Mogelijke talen

    Nederlands, Frans

  • Waar kan je de activiteit volgen?

    inhouse + extern

  • Mijn locatie

    Forelstraat 55b, 9000 Gent, België

Situering